Păreri despre Xiaomi Mi Note, un phablet chinezesc care a cucerit America

de: Răzvan Băltărețu
28 02. 2015

Xiaomi are un phablet printre Samsung Galaxy Note 4 și iPhone 6 Plus și acestea sunt câteva păreri despre Xiaomi Mi Note ale celor care l-au folosit. Dacă n-ai auzit de Xiaomi până acum, nu-i nimic, în 2015 și în următorii ani ar putea deveni un jucător pe piață la fel de mare precum sunt Samsung sau LG.

Xiaomi Mi Note a fost lansat la începutul acestui an, în ianuarie, iar după el a venit versiunea Pro, care oferă un ecran de rezoluție mai mare, Qualcomm Snapdragon 810 cu opt nuclee (cel mai bun procesor), doar 64GB spațiu de stocare și 4GB de memorie RAM. Alte schimbări nu sunt, designul este același, dar Mi Note este primul care ajunge la presa tech din SUA.

Xiaomi Mi Note are un ecran de 5,7 inci full HD, o cameră foto de 13 megapixeli cu senzor Sony, care filmează full HD și 4K, procesor Snapdragon 801 cu patru nuclee și oferă suport dual-SIM (pentru microSIM și nanoSIM), iar bateria este de 3.000 de mAh. Spațiul de stocare, fără suport pentru card microSD, este de 16 sau 64GB, iar memoria RAM e de 3GB. Este, după cum se vede din aceste specificații, un telefon foarte bun, în fața lui Note 4 pierzând la rezoluția ecranului și capacitatea bateriei.

Ce păreri a stârnit Xiaomi Mi Note

Chinezii de la Xiaomi, care l-au luat drept director pe dezvoltare globală pe Hugo Barra, fost responsabil de Android la Google, a avut o politică agresivă de creștere în China care a presupus prețuri mici și stocuri fixe de telefoane. Le-au vândut rapid și au trecut mai departe, iar asta le-a adus o creștere spectaculoasă.

Xiaomi Mi Note costă sub 350 de euro în versiunea de 16GB, pe când Galaxy Note 4 ajunge la peste 650 de euro. Diferența e mare, iar asta i-a impresionat și pe americani. Totuși, în SUA, Xiaomi nu va vinde, începând cu 2015, decât accesorii. În România, telefoanele au ajuns pe canale terțe.

„Galaxy Note 4 oferă în plus față de Xiaomi un stylus și un ecran mai bun, dar nu sunt motive suficient de puternice pentru a plăti 300 de dolari în plus. Restul lumii pierde că Xiaomi nu ajunge cu dispozitivele sale ieftine în toate țările și pierde și unele idei bune de design. (…) Totuși, mai este o provocare fundemantală pentru produsele chinezilor: ecosistemul hardware și serviciile de care clienții Apple s-au atașat atât de mult“.

Geoffrey Fowler, pentru „The Wall Street Journal

„Îmi place Xiaomi Mi Note, îmi place mult, ba chiar mai mult decât aș fi crezut. Totuși, cred că Xiaomi a ales o strategie inteligentă de a-l arăta în SUA fără însă a-l vinde, deoarece, să fim sinceri, este o piață aglomerată. (…) Dar acum am văzut de ce este capabilă Xiaomi. Am auzit de companie, acum îi urmărim evoluția“.

Chris Ziegler, pentru „The Verge

„Acesta este al doilea dispozitiv pe care l-am avut la review, după Mi 4, și ambele sunt dispozitive fantastice. (…) Sincer, nu știm cum reușește compania să livreze așa ceva. Nu pare să facă niciun compromis. (…) Xiaomi demonstrează că este o forță disruptivă în industria telefoanelor. Ascultă de feedback-ul utilizatorilor și îmbunătățește, poate face un dispozitiv competitiv și de top la jumătate din prețul altora, iar săptămânal oferă actualizări software. Cel mai mare minus este disponibilitatea dincolo de China“.

Ron Amadeo, pentru „ArsTechnica